Ile kosztuje PrestaShop?

komputer

E-commerce jest branżą gospodarki, która z roku na rok bardzo prężnie się rozwija. Szczególny wzrost sprzedaży przez Internet był widoczny podczas minionej pandemii, kiedy wiele sklepów stacjonarnych było zamkniętych.

Obecnie założenie własnego sklepu internetowego to prostsze zadanie niż kiedykolwiek wcześniej, a niezwykle pomocne jest w tym oprogramowanie, które bardzo często służy jako baza. Jedną z najpopularniejszych platform do założenia e-sklepu stanowi PrestaShop. To właśnie na nim zostało opartych wiele popularnych sklepów internetowych, co udowadnia, że to jedno z najlepszych narzędzi na rynku. Ile kosztuje PrestaShop?

PrestaShop, czyli o co chodzi?

PrestaShop jest jedną z najpopularniejszych platform e-commerce w naszym kraju. Samo oprogramowanie to tzw. open source, co oznacza, że jego pobranie i instalacja są całkowicie darmowe. Jednak realne koszty założenia sklepu internetowego to nie tylko dwie wspomniane wcześniej czynności, ale również cała jego obsługa.

PrestaShop – ile kosztuje?

Koszt korzystania z PrestaShop można podzielić na dwa rodzaje:

– część darmową,

– część płatną.

Jak wspomniano wcześniej, samo pobranie i instalacja oprogramowania jest darmowe. Część płatna związana z działaniem PrestaShop daje większe możliwości, a także wiąże się z realnym działaniem e-sklepu.

PrestaShop – cennik i realne koszty korzystania z tego rozwiązania

Realne koszty prowadzenia sklepu internetowego opartego na bazie PrestaShop są bardzo różne, a ich oszacowanie jest uzależnione od wielu czynników. W ostateczny koszt założenia e-sklepu należy wliczyć:

  • zakup domeny oraz miejsca na serwerze – domena to adres internetowy, pod jakim będzie widoczny nasz sklep, a dzięki serwerowi jest nieustannie dostępny dla klientów. W zależności od domeny oraz rodzaju hostingu ceny mogą wynieść kilkaset złotych rocznie. Oczywiście, im nazwa popularniejsza, tym jej koszt będzie wyższy;
  • instalacja sklepu na serwerze – w internecie jest mnóstw poradników, jak to zrobić samemu. Jednak jeśli nie czujemy się w tym pewnie, warto wynająć do tego firmę z zewnątrz;
  • konfiguracja sklepu – analogiczna sytuacja do powyższej, możemy próbować wykonać ją sami, albo zapłacić za to specjalistom;
  • szablon sklepu – to inaczej projekt graficzny, czyli strona wizualna. PrestaShop oferuje wiele płatnych opcji, ale istnieje również możliwość zaprojektowania własnej. Szablon sklepu powinien być unikalny, aby po wyglądzie można było go odróżnić od konkurencji. Oczywiście, najlepiej wykonać indywidualny projekt, który jednocześnie będzie najdroższy;
  • integracja – jeśli zamierzamy sprzedawać również produkty na portalach aukcyjnych, warto postarać się o zintegrowanie naszego e-sklepu z takim portalem. Dzięki temu rozwiązaniu wszystko będzie obsługiwane z jednego miejsca, co w konsekwencji przekłada się na oszczędność czasu. Oczywiście wykonanie skutecznej integracji jest płatne, a jej ostateczny koszt zależy od ilości portali lub hurtowni, z jakimi zamierzamy „spiąć” nasz e-sklep;
  • rozszerzenie funkcji PrestaShop – niektóre funkcje są od początku obecne. Niestety, czasami bywa tak, że potrzeba nam unikalnej możliwości, która dostępna nie jest. W takim przypadku musimy zlecić zewnętrznej firmie jej stworzenie. W zależności od stopnia jej skomplikowania cena może być bardzo wysoka.

Czyli jednak nie za darmo?

Jak widać, oszacowanie początkowego kosztu założenia sklepu nie jest proste. Jeśli w wyszukiwarce internetowej wpiszemy: „PrestaShop cennik”, zobaczymy, że na żadnym portalu nie znajdziemy dokładnego cennika. Nic w tym dziwnego – założenia e-sklepu, wykupienia domeny oraz odpowiedniej szaty graficznej nie da się zamknąć w jednej konkretnej kwocie. Wszystko jest uzależnione od stopnia skomplikowania designu strony, funkcji, jakie mają zostać wdrożone itd.

Na początku warto nakreślić potrzeby związane z tym, jaki towar chcemy sprzedawać. Im bardziej wymagająca branża, tym większy koszt będziemy musieli ponieść. Dopiero wtedy można określić resztę potrzebnych funkcji, co w konsekwencji przełoży się na ostateczną cenę, zapłacimy na początku funkcjonowania naszego e-sklepu.

Podobne wpisy