Czym jest wirtualna wizytówka firmy?
Krótki opis firmy funkcjonujący jako wizytówka firmy zawsze był ważnym komunikatem decydującym często o rozpoznawalności. My odbiorcy nieustannie szukamy tego rodzaju treści w życiu zawodowym i prywatnym. Szczególnie wtedy, gdy poszukujemy usługi i musimy zdecydować się na jedną z firm, o której nic nie wiemy. Ten krótki opis działań firmy decyduje często o wyborze jako jeden z ważniejszych kryteriów.
Wizytówka firmy, czyli opis przedsiębiorstwa w pigułce
Dobrze skonstruowana wizytówka firmy to źródło wiedzy, decyzji i wyboru. NAP, czyli internetowa wizytówka firmy ma stałą konstrukcję. Zawiera nazwę firmy, adres lokalny w pełnym formacie oraz numer telefonu kontaktowego. Oprócz podstawowych danych teleadresowych, wizytówka firmy musi zawierać najważniejsze informacje na temat samego przedsiębiorstwa, ale w taki sposób, by treść wpływała na pozycjonowanie lokalne firmy w wynikach wyszukiwania.
Przemyślana pod kątem pozycjonowania wizytówka funkcjonuje w internecie w sposób przewidywalny, czyli znajdzie się na wybranych platformach, ale i nieprzewidywalny, w odsłonach odbiorców. Można umieszczać ją na lokalnych portalach, serwisach branżowych czy serwisach wielobranżowych z tematycznymi i regionalnymi katalogami firm. Jednym z popularnych miejsc oferujących publikację wizytówki jest https://www.milestonehero.com/.
Pozycjonowanie lokalne wizytówki firmy
Korzyści wynikające z obecności wizytówki firmy w internecie są nie do przecenienia. Przede wszystkim intensyfikuje ona obecność firmy w internecie i pomaga użytkownikom dotrzeć do firmowej strony www, gdzie znajdą dużo więcej informacji o przedsiębiorstwie. Poza tym wizytówka wspiera lokalne SEO poprzez umieszczenie jej w różnych miejscach sieci, katalogach czy mediach społecznościowych. Jeżeli wszędzie wprowadza się tę samą wizytówkę, znacząco zwiększa się potencjał jej znalezienia. Jeżeli będzie się ona mocno różniła, może spowodować uznanie jej przez algorytmy za niewiarygodną.
Niektóre katalogi czy serwery oferują odpłatne umieszczenie u nich wizytówki w określonych katalogach. W zamian za wniesienie opłaty biorą na siebie popularyzację i optymalizację całego kanału, tak by poszczególne katalogi wyświetlały się dokładnie tym użytkownikom, którzy poszukują danej usługi.
W każdej wizytówce powinien znaleźć się adres strony www. Im więcej wizytówek krąży w internecie i zawiera ten adres tym wzmacnia się lokalne SEO strony. Optymalnie jest, gdy z adresu strony znajdującego się w wizytówce można bezpośrednio przejść do firmowej strony internetowej. To najkrótsza i najbardziej skuteczna droga poszukiwań. Link prowadzący z wizytówki stanowi bezpośrednią reklamę firmy, skierowaną do zainteresowanych daną usługą czy produktem odbiorców. Dzięki temu firma może liczyć na wzmocnienie swojej pozycji w wynikach wyszukiwania.
Internet szczególnie preferuje dobrze napisane wizytówki i linki znajdujące się w ich treści. Algorytmy wynoszą je wysoko i tym samym odsyłacze strony internetowej stają się lepiej rozpoznawalne.